Щодо пільг та субсидій в ОСББ

Кабінет Міністрів України оприлюднив текст своєї постанови №114 від 21.02.2018  щодо зміни порядку нарахування і виплати пільг і субсидій в ОСББ. Постанова застосовується з 1 січня 2018 року.

Коротко з’ясуємо, що ж змінилося.

Перше і головне: Кабінет Міністрів прямо визначив, що ОСББ не зобов’язані та не повинні враховувати в розрахунках зі співвласниками “нараховані” пільги й субсидії. Натомість ОСББ повинні враховувати виключно фактично отримані живі кошти, згідно з отриманими від органів соціального захисту списками:

Під час здійснення розрахунків з об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельними кооперативами головні розпорядники коштів місцевих бюджетів подають об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельним кооперативам списки одержувачів пільг та житлових субсидій, у яких обов’язково зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові одержувача, номер особового рахунка, сума фактично оплачених пільг та житлових субсидій.

Кошти, які надійшли на рахунки об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельних кооперативів, зараховуються ними як сплата відповідних внесків одержувачами пільг та житлових субсидій.

Іще раз підкреслимо, що в зменшення зобов’язань зі сплати внесків конкретного пільговика чи субсидіанта зараховується саме та сума, яка була фактично отримана об’єднанням на поточний рахунок, а не та, що була розрахована органом соцзахисту. І наголосимо, що мова йде саме про поточні рахунки ОСББ (жодних “казначейських спецрахунків”).

Друге, похідне від першого: відтепер “нарахуванням” і пільг і субсидій займатимуться самі органи соціального захисту населення:

Для пільговиків, які мешкають у багатоквартирних будинках, у яких створено об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи, уповноважений орган розраховує щомісяця до 10 числа самостійно розмір пільги на сплату внесків на управління багатоквартирним будинком, на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та на оплату електроенергії, природного газу (в тому числі послуг з транспортування, розподілу та постачання), тепло-, водопостачання і водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот за попередній місяць виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, членів сім’ї, на яких поширюється пільга відповідно до статті 51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування, а також розміру внесків.

Тобто, не ОСББ повинно “нарахувати” пільгу (фактично надати знижку зі сплати внесків) громадянину, а орган соцзахисту. У перекладі на мову бухобліку це означає: Кабмін нарешті визнав, що нараховану, але ще фактично не перераховану пільгу чи субсидію держава винна не ОСББ, а конкретному громадянину.

Третє, похідне від другого: ОСББ зобов’язані повідомляти органам соціального захисту населення про зміну розмірів внесків до 3 числа місяця, наступного за звітним:

У разі зміни розміру внесків на управління багатоквартирним будинком, на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та на оплату електроенергії, природного газу, тепло-, водопостачання і водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи подають до 3 числа наступного місяця уповноваженому органу інформацію про новий розмір таких внесків.

Втім, більшість ОСББ і так це робила — тепер лише маємо пряму вказівку і встановлений граничний термін.

Окремо звертаємо увагу на те, що сказане вище стосується не лише внесків на утримання, але й інших — включаючи на оплату електроенергії, природного газу, тепло-, водопостачання і водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот.

Ну і, як і було обіцяно, описаний вище порядок застосовується з 1 січня 2018 року.

Що в зв’язку з цим робити ОСББ?

1. Терміново, в довільній формі подати до органів соціального захисту населення інформацію про розміри внесків, які діяли в січні та лютому 2018 року — просто про всяк випадок.

2. Довести зміст прийнятих змін до відома співвласників.

3. Хто ще не почав цього робити з січня, почати з лютого 2018 року нараховувати повну суму внесків, без зменшення на суму пільг і субсидій, та зробити коригування за січень.

4. Чекати від управлінь соцзахисту “живих” коштів та списків пільговиків і субсидіантів з зазначеними фактично за них сплаченими сумами.

За матеріалами :  https://proosbb.info

Опубліковано в рубриці Законодавство, Консультації

Ваш коментар